PRILAGODBA NIZOZEMSKOJ RADNOJ KULTURI NA POSLU

Preseljenje u novu zemlju radi posla može biti uzbudljiva avantura, ali može biti i izazovno iskustvo, pogotovo kada je riječ o prilagodbi novoj radnoj kulturi. Nizozemci su poznati po tome što su direktni, egalitarni i njihova radna kultura temelji se na visokim vrijednostima. Prilagodba ovim novim normama može biti teška, ali uz ove savjete, uskoro ćete se moći prilagoditi nizozemskoj radnoj kulturi bez poteškoća.

USVOJITE IZRAVNU KOMUNIKACIJU

U Nizozemskoj se cijeni i očekuje izravna komunikacija. Nizozemci imaju tendenciju biti otvoreni i iskreni u komunikaciji, čak i u poslovnom okruženju. Oni i te kako cijene transparentnost i jasnoću u komunikaciji, a isto očekuju i od svojih kolega. To može biti drugačije od onoga na što ste navikli, posebno ako dolazite iz kulture u kojoj je neizravna komunikacija uobičajena. Međutim, naučiti komunicirati izravno i iskreno s kolegama ključna je vještina koju trebate razviti ako želite uspjeti u nizozemskoj firmi.

Da biste prihvatili izravnu komunikaciju, počnite biti jasni i sažeti u svojim e-mailovima i drugim pisanim komunikacijama. Ciljajte da odmah dođete do poente i izbjegavajte upotrebu nejasnog ili neformalnog jezika. Kada razgovarate s kolegama, budite iskreni i izravni u izražavanju svojih misli i osjećaja. Ne bojte se izražavanja svog mišljenja ili postavljanja pitanja ako niste sigurni u nešto. Što više vježbate izravnu komunikaciju, to ćete se osjećati ugodnije.

Direct communication

TOČNOST JE VAŽNA

U Nizozemskoj se točnost veoma cijeni. Biti na vrijeme na sastancima i dogovorenim terminima je ključno, jer se kašnjenje smatra nepoštovanjem. Nizozemci cijene svoje vrijeme i očekuju isto od drugih. Ako ste navikli na opušteniji pristup upravljanju vremenom, možda će vam ova kulturna norma predstavljati izazov. Međutim, biti točan je znak poštovanja i profesionalnosti, stoga je važno uložiti napor da budete na vrijeme na svim sastancima i dogovorenim terminima.

Da biste osigurali točnost, pažljivo planirajte svoje putno vrijeme. Uzmite u obzir faktore poput prometa, rasporeda javnog prijevoza i mogućih kašnjenja. Ako niste sigurni koliko će vam vremena trebati da stignete negdje, dajte si dodatno vrijeme kako biste izbjegli kašnjenje. Ako kasnite, odmah obavijestite svoje kolege. Ispričajte se zbog kašnjenja i objasnite razlog svoje zakašnjenosti.

RAZUMIJEVANJE HIJERARHIJE

Na nizozemskim radnim mjestima, hijerarhija je manje formalna nego u nekim drugim kulturama, ali i dalje postoji. Važno je razumjeti različite razine autoriteta i kako međusobno komuniciraju. Općenito, nizozemska radna mjesta su relativno egalitarna i od svakoga se očekuje da doprinosi uspjehu tima. Međutim, mogu postojati razlike u razinama odlučivanja i odgovornosti, i važno je razumjeti te razlike.

Da biste razumjeli hijerarhiju, započnite promatranjem kako vaši kolege međusobno komuniciraju. Pripazite tko donosi konačne odluke i tko je odgovoran za različite aspekte posla. Ako niste sigurni u vezi s hijerarhijom, zatražite pojašnjenje od kolega. Ne bojte se postavljati pitanja ako niste sigurni kome se trebate izvještavati ili kome se obratiti za pomoć.

CJENITE RAVNOTEŽU IZMEĐU RADA I PRIVATNOG ŽIVOTA

Work life balance

Nizozemci su poznati po naglasku na ravnoteži između rada i privatnog života. To znači da obično daju prednost svom privatnom životu i slobodnom vremenu, što ponekad može biti u suprotnosti s zahtjevima radnog mjesta. Ako ste navikli na kulturu u kojoj je rad najviši prioritet, možda ćete se suočiti s izazovima ovih kulturnih normi. Međutim, naučiti cijeniti ravnotežu između rada i privatnog života može vam pomoći izbjeći sagorijevanje i poboljšati vaše opće blagostanje.

Da biste cijenili ravnotežu između rada i privatnog života, započnite postavljanjem granica između vašeg radnog i privatnog života. Prioritet dajte svom vremenu izvan radnog mjesta i pobrinite se da se bavite aktivnostima koje vam pomažu opustiti se i napuniti baterije. Iskoristite velikodušne politike godišnjih odmora u Nizozemskoj i osigurajte si vremena za odmore ili kraće izlete kako biste istražili zemlju ili posjetili svoj dom.

Osim toga, iskoristite i fleksibilne radne aranžmane koji su uobičajeni u Nizozemskoj. Mnoge nizozemske tvrtke nude mogućnosti za rad od kuće, rad na nepuno radno vrijeme ili fleksibilne radne sate. Komunicirajte sa svojim nadređenima i istražite mogućnosti koje se usklađuju s vašim radnim i privatnim potrebama.

UPOZNAJTE SE S NIZOZEMSKOM POSLOVNOM ETIKETOM

Nizozemska poslovna etiketa je jedinstvena i može se razlikovati od onoga na što ste navikli. Važno je upoznati se s lokalnim običajima kako biste osigurali glatku interakciju i izgradili pozitivne odnose s kolegama i klijentima.

Jedan važan aspekt nizozemske poslovne etikete je neformalno radno okruženje. Uobičajeno je oslovljavati kolege i nadređene po imenima, bez obzira na njihovu poziciju u tvrtki. To odražava egalitarnu prirodu nizozemskih radnih mjesta. Međutim, uvijek je dobra ideja početi s nešto formalnijim pozdravima dok ne steknete jasniju sliku o kulturi ureda.

Osim toga, Nizozemci cijene otvorene i suradničke rasprave. Ohrabruje se iznošenje mišljenja i ideja tijekom sastanaka, ali to treba činiti na poštovan način, bez sukoba. Aktivno sudjelovanje i doprinos ciljevima tima vrlo se cijene.

Što se tiče poslovne odjeće, odjevni kodeks u Nizozemskoj općenito je manje formalan u usporedbi s nekim drugim zemljama. Poslovno ležerna odjeća obično je prihvatljiva na većini radnih mjesta, osim ako radite u formalnijoj industriji. Promatrajte kako se oblače vaši kolege i pridržavajte se njihovog primjera kako biste bili prikladno odjeveni za svoje radno mjesto.

ZAKLJUČAK

Zaključno, prilagodba novoj radnoj kulturi u Nizozemskoj može biti izazovna, ali ako prihvatite direktan način komunikacije, cijenite točnost, razumijete hijerarhiju, cijenite ravnotežu između rada i privatnog života te upoznate nizozemsku poslovnu etiketu, možete se uspješno integrirati u nizozemsko radno okruženje. Zapamtite biti otvorenog uma, promatrajte i budite prilagodljivi. S vremenom, strpljenjem i spremnošću za učenje, uspjet ćete u novom radnom okruženju i izgraditi značajne veze s nizozemskim kolegama. Želimo vam puno sreće na vašem profesionalnom putovanju u Nizozemskoj!

Multi cultural working team

Tražite posao u Nizozemskoj? Pogledajte naše dostupne poslove i prijavite se sada.

PRIVACYBELEID

ALGEMENE VOORWAARDEN

088 144 4444

AANMELDEN VOOR DE NIEWSBRIEF

© 2024 Eastmen Human Resource B.V

Papendorpseweg 99 building A

3542 AD Utrecht

Nederland